CANCERJÄVEL

Nu kom pappa och sa att läkarna har valt att avbryta farmors cellgiftsbehandling. Tumören fortsätter växa och behandlingen hjälper inte alls, så nu får vi bara låta tiden gå. Men hon är inte så dålig än som tur är, hon visar det inte iallafall.
Men man vet ju aldrig hur länge det går innan tumören slår ut allt, som pappas bror sa när han ringde och berättade "Det kan gå ett halvår, det kan gå två år eller mer". Det värsta är ju att det inte finns något att göra.

Det började med tjocktarmscancer för några år sedan, efter att farfar hade gått bort i cancer (även han hade det i magen), hon behandlades för det och var "frisk" fram till för lite mer än ett år sen då dom märkte att det hade spridit sej till ena lungan och levern. Hon har gått på cellgiftsbehandling sen det att det upptäcktes men idag hade hon fått beskedet att det inte hjälper alls.

Nu kanske jag låter egoistisk mitt i allt men jag hoppas att jag har mammas gener, för på hennes sida finns inget cancer-fall, än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0