Home

Kryssningen i helgen var kul, det var ju också på båten det roliga skedde, själva Riga var inte speciellt intressant om man säger så.

Första rastplatsen utanför Arboga, vi hade åkt buss i en halvtimma och fick en rast på 45 minuter, men då var det ju andra människor på bussen som hade åkt längre. Ovärt hursomhelst. Tråkig rastplats också utan några bänkar att sitta på.

Den andra rastplatsen var inte mycket bättre, där stannade vi ca 20 minuter.

Hela fredagskvällen spenderades i showbaren på båten. Eftersom jag inte är 18 än (....en månad, hallå?) så fick jag en alkoholfri drink som smakade blåbär, på köpet kom en ljusstav som jag sedan var cool nog att använda som armband, den lös hela natten. Den här kvällen hängde även jag, Louise, Jenny och Ludwig på salsa-dansarna (carribbean nights) när dom lockade med folk upp på dansgolvet. Det började med att vi bara gick omkring i ett led med händerna på varandras axlar (brist på rätt ord) och vi trodde att det var allt. Men sen stod vi där ett bra tag och dansade och höll på, Ludwig flydde fältet ganska snabbt.

Från vänster: Ludwig som tar kort, Erik som lutar sej mot räcket, Hilkka i brunt, Louise och Kicki i skinnjackor och Jenny längst ut till höger.
Vi kom till Riga klockan 11 och här väntar vi på guiden och turistbussen som vi åkte med en halvtimma, sedan skulle vi även gå runt med guiden en timma i stan men det var så kallt så jag, Louise, Ludwig och Jenny sprang in i en galleria istället. Där fanns det inget att ha. Eftersom det var iskallt och nästan storm så gick vi sedan och åt och sen begav vi oss tillbaka till båten, vi gick ner till våra hytter och tog det lugnt en timma eller två.

Efterrätt i Riga

Det här är allt jag spenderade pengar på, ca 35 kronor totalt (dom hade inte pantteri!!!!). Sen kan vi ju låtsas som att jag inte alls fastnade vid spelautomaterna (det fanns inga enarmade banditer heller!!!!) så jag spelade bort en hundring totalt. Ganska bra gjort ändå, att jag inte fastnade längre...

Natten till idag var det typ storm på sjön (havet?) så allt gungade som aldrig förr och jag blev nästan sjösjuk och blev så paranoid att jag trodde att vi skulle sjunka men somnade ändå runt 2 någon gång. Sen var det bara att gå upp halv åtta och packa iordning, sen äta frukost och sen gå av båten och åka med bussen hem (som var en timma försenad...)

Snipp, snapp snut, så var sagan slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0