Nyårslöften - bättre sent än aldrig.

Nu ska jag impuls-bestämma några seriösa nyårslöften...

  • Inte köpa något godis. Naturgodis/nötter är okej en gång i månaden. Godiset som jag har här hemma (en halv chokladkaka ungefär) får jag dock äta upp, bara inte köpa något nytt.
  • Dricka mer vatten. Jag är ganska hydrated faktiskt, mer vatten skulle inte sitta fel. Minst ett glas vatten till varje måltid, om jag dricker t.ex mjölk eller något till maten ska jag alltså "avsluta" med ett glas vatten. Minst.
  • Minst 6 timmars sömn/natt under veckorna och 8 timmar på helgerna. (Inga problem med att hålla det sistnämnda, haha.)
  • Plugga i tid inför prov och inte skriva uppsatser/recensioner och liknande sista dagen så att allt måste stressas ihop. Lämna in allt i tid och få G på alla prov. (IG får jag dock bara när jag inte pluggar, alltså måste jag börja med det!)
  • Inga impulsköp. THAT'S IT. 
  • Kämpa för att hålla dessa löften.
..Samtidigt vet jag ju att jag kommer att bryta mot iallafall några av löftena. Haha, men det är värt ett försök!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0