Fight for fit

Jag funderar på det, att börja träna. Jag kanske är påväg in i någon slags 18-årskris eller liknande. Jag känner iallafall att min kondition och hälsa inte är på topp. Det har den visserligen aldrig varit men nu känns det som att det är dags att ta tag i det, en gång för alla. Innan jag ruttnar.

Det är egenltigen ganska skönt att springa, eller jogga. Men samtidigt väldigt tråkigt, och om man gör det med någon så blir det som en tävling, det vill jag inte. Jag springer jättelångsamt, och klarar bara korta sträckor. Men det går ju att bättra på. Jag spelade fotboll ett tag också, i världens sämsta lag med alla möjliga åldersgrupper, här i Finnerödja. När jag var liten ville jag dansa, i Hallsberg på Lenas dansstudio, men det var "för långt bort" för att jag skulle få dansa där. Jag är faktiskt ganska arg just nu, på det mesta. Ska det vara så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0